Die vyf mees algemene belastingstrikke wat kleinsake-eienaars moet vermy

In ‘n tyd van ‘n ekonomiese resessie moet klein ondernemings hul boekhou- en belastingfunksies doeltreffend en glad bestuur om onnodige koste soos SAID-boetes te vermy.

Elementêre foute met belastingbelange van ‘n klein onderneming kan rampspoedige en duur gevolge hê vir die vermoë van ‘n onderneming om hierdie moeilike tye te oorleef.

In hierdie artikel het ons vyf belastinggevare geïdentifiseer wat baie klein ondernemings, veral nuutgestigte ondernemings, miskyk. Hierdie gevare ontstaan gewoonlik omdat die eienaars van hierdie maatskappye nie oor belastingkundigheid beskik nie, of dat hulle nie bereid is om ‘n professionele persoon te gebruik om te verseker dat hul belastingaangeleenthede skepvormig is nie.

Vermy hierdie algemene belastingstrikke wanneer u sake van u onderneming bestuur …

Daar is vyf algemene belastinggevare wat eienaars van klein ondernemings versigtig voor moet wees en vermy.

Hierdie gevare sluit in drie BTW-kwessies, een voorlopige belastingaangeleentheid, en die vyfde item handel oor die belastingimplikasies vir eienaars van kleinsakeondernemings wanneer hulle geld uit hul onderneming trek.

Die versuim om hierdie slaggate te vermy, kan klein besighede duur kos, wat tyd, spanning en geld betref, insluitend boetes. Die koste van die uitsorteer van hierdie gevare kan selfs klein ondernemings vernietig.

  1. Versuim om vir BTW te registreer

Die eerste kwessie is dat baie eienaars van klein ondernemings nie besef dat die BTW-wet vereis dat hulle vir BTW moet registreer nie. Hierdie vereiste word nodig sodra ‘n onderneming gedurende twaalf agtereenvolgende maande belasbare lewerings van meer as R1 miljoen gemaak het.

Sodra ‘n klein onderneming hierdie drempel bereik, moet hulle hul kliënte BTW hef vir die goedere of dienste wat verkoop word. “Wanneer klein ondernemings hul belastingaangeleenthede bestuur, versuim hulle om dit te doen omdat hulle nie van hierdie vereiste bewus is nie,” het Jean du Toit, hoof van belastingtegniese belastingadvies in Suid-Afrika, gesê.

As dit aan die lig kom dat ‘n maatskappy nie vir BTW geregistreer het nie, kan die SAID boetes oplê, insluitend kostes vir boetes en rente vir laat betaling. Hierdie boetes sal teruggedateer word van die datum wat die maatskappy vir BTW moes geregistreer het.

Klein ondernemings kan by die SAID BTW registreer deur aanlyn aansoek te doen, en die proses is redelik eenvoudig en vinnig, maar vra indien daar enige twyfel is, om professionele hulp.

Vir mikro-ondernemings is dit miskien aanvanklik nie lewensvatbaar om vir BTW te registreer nie, aangesien hulle hoofsaaklik met verskaffers en klante van dieselfde grootte te doen het.

Hoe groter ‘n onderneming egter groei, hoe meer verloor dit die geleentheid om inset-BTW wat hulle betaal, af te trek aan BTW-verskaffers wat goedere en dienste aan hulle lewer en dus laer koste mis. Insetbelasting is die belasting wat ‘n BTW-ondernemer kan terugvorder as aftrekking van die SAID. Die uitset-BTW is die belasting wat ‘n BTW-ondernemer hef op die lewering van goedere en dienste en dan hierdie belasting aan die SAID betaal.

Die voordeel van BTW-registrasie is dat dit ‘n onderneming groter toegang gee tot sakegeleenthede, insluitend tenders en kontrakte, wat gewoonlik vereis dat ‘n onderneming ‘n BTW-nommer moet hê.

Die enigste manier om die gebrek aan die vereiste BTW-registrasie reg te stel, was om aansoek te doen vir die SAID se vrywillige openbaarmakingsprogram (VDP), het Du Toit gesê. In so ‘n VDP-aansoek kan die SAID van enige boetes afstand doen, maar dit sal van die maatskappy vereis om die BTW en rente wat hy betaal het, te betaal. Vra u rekenmeester om te help met enige VDP-toepassing.

‘n Onderneming kan vrywillig vir BTW registreer as die inkomste meer as twaalf maande R50,000 oorskry. Tertius Troost, ‘n senior belastingkonsultant in Mazars, het gesê dat dit ‘n klein onderneming kan bevoordeel om vrywillig vir BTW te registreer as hulle baie verskaffers het. Maar maatskappye moet weet dat daar ‘n koste verbonde was aan die nakoming van die BTW-wet, het hy bygevoeg.

  1. Versuim om geldige belastingfakture te bekom

Die tweede slaggat met betrekking tot BTW was dat eienaars van kleinsake dikwels nie geldige belastingfakture vir hul BTW-insette eis nie, het Troost gesê. Inset-BTW moet ‘n neutrale impak op ‘n maatskappy hê, maar as SAID spesifieke eise nie toelaat nie, word die inset-BTW ‘n koste, wat die winsgewendheid van ‘n onderneming sal verminder.

Toe ‘n klein onderneming inset-BTW van die SAID geëis het, moes dit rekords hou, insluitend spesifieke fakture van hul verskaffers. “As ‘n maatskappy se administrasie nie op dreef is nie, het hulle miskien nie hierdie dokumente nie, of voldoen hierdie dokumente moontlik nie aan die SAID se vereistes soos voorgeskryf in die BTW-wet nie. Op daardie stadium sal SAID jou nie toelaat om jou inset-BTW terug te eis nie” voeg Du Toit by.

Ettiene Retief, vennoot van FTR Tax and Corporate Administration, het gesê dat die SAID gewoonlik gefokus het op die fakture wat ‘n maatskappy van sy verskaffers ontvang het tydens die hersiening van BTW-insette.

Die BTW-wet bepaal dat die volgende besonderhede op ‘n faktuur moet verskyn vir enige bedrag groter as R5000:

  1. Die woord “belastingfaktuur” of “BTW-faktuur” of “faktuur”,
  2. Die naam, adres en BTW-registrasienommer van die verskaffer,
  3. Die naam, adres en, waar die ontvanger ‘n geregistreerde ondernemer is, die BTW-registrasienommer van die ontvanger,
  4. Die unieke nommer van die faktuur, en
  5. ‘n Akkurate beskrywing van die goedere of dienste wat gelewer word, en die hoeveelheid of hoeveelheid goedere of dienste wat aangebied word.

Vir fakture van minder as R5000 hoef slegs die verskaffer se inligting op die faktuur te verskyn en nie die ontvanger se besonderhede nie. Hier hoef die verskaffer nie die hoeveelheid goedere of dienste wat verskaf word, te spesifiseer nie.

  1. Probeer insette BTW eis vir die verkeerde items

Die derde kwessie rakende BTW is dat klein ondernemings dikwels insette BTW probeer eis op vermaak, petrol en huur van motorvoertuie. Maar die BTW-wet maak dit duidelik dat ondernemings nie hierdie BTW-uitgawes kan eis nie.

As ‘n maatskappy melk, koffie en suiker gekoop het om hul kliënte aan te bied tydens hul besoek, kon die maatskappy nie BTW op hierdie items eis nie, omdat die SAID dit as vermaaklikheidskoste beskou, het Retief gesê. “As ek in my raadsaal is, verkoop ek my tyd en die koffie is nie deel van wat ek verkoop nie,” het hy bygevoeg. “As ek egter ‘n koffiewinkel besit, kan ek BTW eis op die koffiebone wat ek koop,” het hy bygevoeg.

As die SAID bevind dat ‘n persoon of maatskappy goedere vir BTW-doeleindes eis, sal hy hierdie eise van die hand wys. As die SAID boonop bevind dat ‘n persoon of maatskappy hul insetbelasting te hoog aangeskryf het, beteken dit dat boetes en rente van ‘n te klein bedrag geld.

  1. Misverstand oor vooraf inkomste

Die vierde algemene probleem was dat klein ondernemings dikwels vergeet het dat die inkomste wat vooraf ontvang is, belasbaar was, het Du Toit gesê.

‘n Algemene gebied waar maatskappye deposito’s benodig, was vir groot konstruksiekontrakte, het hy bygevoeg. ‘n Voorskot soos hierdie was onmiddellik belasbaar in die hande van die ontvanger van die geld. Retief het gesê dat ‘n uitsondering op hierdie reël was dat ‘n deposito as sekuriteit betaal is.

Hierdie kennis is noodsaaklik vir klein ondernemings as hulle hul voorlopige belastingvoorleggings moet doen. Die SAID vereis dat belastingbetalers in Februarie en Augustus twee keer per jaar hierdie voorleggings moet doen.

Klein maatskappye moes die inkomste wat hulle vooraf ontvang het, insluit by die voorlopige belastingopgawe aan die SAID of boetes opgelê word.

  1. Implikasies om geld uit die onderneming te trek

Die vyfde algemene belastingvraagstuk waarvan klein ondernemings dikwels nie kennis dra nie, is die belastingimplikasies om geld uit hul maatskappy te trek deur rentevrye lenings of onttrekkings wat die SAID as dividend of vergoeding beskou. Hierdie situasie kom voor by klein ondernemings wat ‘n enigste direkteur of eienaar het, en hy of sy lenings van die maatskappy aan hulself maak.

Nog ‘n probleem is dat klein ondernemings selde ‘n formele leningsooreenkoms tussen die maatskappy en die direkteur sluit.

As ‘n ondernemingsdirekteur ‘n lening van die maatskappy neem sonder om rente te hef, sal die SAID die rente beskou as ‘n dividend in specie wat die maatskappy aan die direkteur betaal, en sal die maatskappy dividendbelasting op die bedrag moet betaal.

Nog ‘n manier waarop direkteure van klein ondernemings probeer om belasting op hul vergoeding te betaal, is om hul maatskappy ‘n lening te gee, in plaas daarvan om ‘n salaris te betaal. ‘Die maatskappy moet die lening as ‘n salaris klassifiseer. Wat dikwels gebeur, is dat die direkteur nooit die lening terugbetaal nie, of dat hulle dit oor baie jare stadig terugbetaal om te verhoed dat hy inkomstebelasting betaal, ”het Du Toit gesê. “As die SAID ‘n volledige oudit van die boeke van ‘n onderneming doen en sien dat die lening in wese nie ‘n werklike lening is nie, maar ‘n salaris, kan die agentskap daardie item herklassifiseer, en daar sal belastinggevolge wees soos boetes en rente,” het hy gesê. bygevoeg.

Troost het gesê dat die mees belastingeffektiewe manier vir ‘n direkteur of eienaar van ‘n klein onderneming om geld by hul onderneming te trek, eerder salaris is as om geld as ‘n dividend te trek of ‘n rentevrye lening te ontvang.

Retief het gesê dat eienaars van klein ondernemings dikwels onttrekkings uit hul besigheid doen deur vir persoonlike items te betaal. Maar die probleem was dat die eienaar en die maatskappy afsonderlike regspersone is. Direkteure van klein maatskappye gebruik dikwels hierdie manier om geld uit die onderneming te trek om belasting te vermy, het hy bygevoeg. “By klein ondernemings is die versoeking nie om ‘n groot salaris te toon nie, omdat die belasting op daardie geld betaalbaar is,” het Retief gesê.

Aan die einde van die boekjaar plaas die maatskappy betalings vir persoonlike items deur die direkteur se leningrekeninge. Dit is egter moeilik om al die transaksies te ontrafel en die persoonlike items van die saketransaksies te verdeel, het Retief gesê.

Hou hierdie lys van algemene slaggate in gedagte en vra u rekenmeester om enige twyfel advies oor u spesifieke omstandighede.